ماهنامه فرهنگ و سینما

گفتگو با محسن علی اکبری


جوان ها باید سکان دار سینمای کشور باشند
درباره تهیه فیلمنامه یاسین که ایده و طرحی از خودتان بود بگوئید!
به شخصه سعی می کنم موضوعاتی راکه مسئله جامعه و مردم است به تصویر بکشم و حل مشکلات فرهنگی در جامعه را وظیفه خود می دانم. یکی از مسائلی که در جامعه ما زیاد شده بحث ریاکاری و دروغ است. مباحثی که اگر حل نشود به بزرگترین معضل اجتماعی تبدیل می شود و لطماتی که از ریاکاری و دروغ به جامعه زده می شود، کمتر از مواد مخدر نیست که بسیاری از زندگی ها با این اتفاقات نیز از هم می پاشد. موضوع فیلم برای یکی از دوستانم که فردی متدین بود و پسر حافظ قرآن داشت اتفاق افتاده بود. او نیز متاسفانه از حافظ قرآن بودن پسرش سوء استفاده دنیوی می کرد تا جایی که در زندگی برایش مشکل ایجاد شد. خط اصلی قصه نیز این بود که به کمک امرایی و دوستان فیلمنامه نوشته و به تصویر کشیده شد
نظرتان درباره همکاری با فیلمسازان جوان و به ویژه کار با امرایی چگونه بود؟
فیلمسازان جوان باید روزی وارد عرصه شده و این مسئولیت را از ما تحویل بگیرند و سکان دار سینمای کشور باشند. مرایی حداقل ۱۰ سال سابقه تدریس در دانشگاه سینما را دارد و پتانسیل خوب کارگردانی را در ایشان دیدم و با او همکاری کردم.
آیا پیشنهاد اکران فیلم در گروه هنر و تجربه داده شد و نظر شما درباره شکل گیری گروه هنر و تجربه چیست؟
ما پیشنهاد دادیم اما دوستان تمایلی به این نوع کارها در گروه هنر و تجربه ندارند. به نظرم هنر و تجربه ایده و کار خوبی است، به شرطی که نگاه سیاسی پشت آن نباشد، وابستگی به گروه خاصی نداشته باشد، هنر را برای هنرمند بخواهد نه هنر را برای سیاستمدار. امیدوارم در این جا نیز مسائلی که متاسفانه باعث کندی حرکت فرهنگ و هنر کشور می شود به مسیر واقعی خود بر گردد.
پیش بینی شما از نتیجه اکران فیلم در ماه رمضان چگونه است و وضیعت تبلیغات به چه شکل است؟
ما باید وظیفه خود را انجام دهیم و همه تلاشمان را می کنیم تا فیلم اکران موفقی داشته باشد. امیدوارم مخاطب فیلم را دوست داشته باشد که برای ما مهم دیده شدن فیلم توسط مخاطب است. تیزر تلویزونی برای فیلم ساخته شده است و در حال حاضر تبلیغات محیطی کمی صورت گرفته است.
تاریخ گفتگو: تیر ۹۴

لینک کوتاه: http://mona-karimi.ir/c9EfM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.