روزنامه هنرمند

گفتگو با الهه حصاری


مدیوم سینما با تلویزیون تفاوتی ندارد هردو به یک اندازه مقدس اند
پخش سریال هشت و نیم دقیقه به کارگردانی شهرام شاه حسینی در ایام برگزاری نمایشگاه مطبوعات فرصتی را فراهم کرد تا با الهه حصاری و بابک کایدان که بازنویسی فیلمنامه سریال را انجام داده است به گفت و گو بنشینیم تا از فضای نمایشگاه مطبوعات و کم و کیف این سریال که پخش آن به تازگی به پایان رسیده و مورد توجه مردم قرار گرفته جویا شویم
نمایشگاه مطبوعات و فضای رسانه ای حاکم بر آن را چطور ارزیابی می کنید؟ آیا نشریه خاصی را پیش از این دنبال می کردید؟
به نظرم استقبال خوبی تا به این لحظه از نمایشگاه صورت گرفته و فکر می کنم بیشتر از این مورد توجه قرار بگیرد و هنرمندان بهتر و بیشتری به نمایشگاه بیایند. به هر حال نمایشگاه حال و هوای رسانه ای خوبی دارد. بله من مجله فیلم را به شدت دوست داشتم و یادم است در صفحه آخر کلاس های بازیگری شماره ای درج شده بود که تماس گرفتم و به کلاس بازیگری رفتم
عملکرد یک رسانه در راستای دیده شدن یک هنرمند و تعامل صادقانه این دو با هم چگونه باید باشد؟
به نظر من رسانه می تواند هنرمند را به شکل جدی معرفی کند و صادق بودن رسانه از این نظر که چه چیز می خواهد ارائه کند اهمیت دارد و از طرفی هنرمند باید راضی باشد و بداند که قرار است چه چیز درباره او ارائه شود. اگر همه چیز صادقانه باشد مطمئنا هنرمندان دوست دارند تا با رسانه ها ارتباط مستقیم داشته باشند و در همه جای دنیا رسانه حرف اصلی را برای معرفی و دیده شدن یک هنرمند می زند.
در راستای صحبت های شما و اشاره به صداقت رسانه ای نشریات زردی هستند که باعث می شوند چهره هنرمندان مخدوش شود!!
بله صداقت رسانه به نظرم بسیار مهم است. من به عنوان بازیگر که عضو کوچکی از سینما هستم مصاحبه و گفتگو رادوست دارم، چون زمانی که حرفی می زنم مطمئنا اطلاعات درستی می دهم و زمانی که مصاحبه نکنم ممکن است نشریات زرد اطلاعات غلطی بدهند که وارد اذهان عمومی شود که مورد قبول هر هنرمندی نیست.
برسیم به سریال هشت و نیم دقیقه که در نقش دختر شهرستانی ساده ظاهر شدید که به کلان شهر تهران می آید و در موقعیت هایی به دختری یاغی تبدیل می شود و نوسانی در شخصیت او می بینیم. کمی درباره نقشتان بگویید؟
این سریال اولین کارم در مدیوم تلویزیون است و مدت ها منتظر نقش خوب در تلویزیون بودم که اجرا کنم. فیلمنامه و شخصیت یلدا مرا جذب خود کرد. شخصیت یلدا را به همین دلایلی که گفتید دوست داشتم، در ابتدا یلدا را به شکلی مظلوم می بینیم و پس از قرار گرفتن در موقعیت های متفاوت مجبور به تغییر شخصیت می شود و چون احساس می کند حقش ضایع می شود مجبور به دفاع می شود که هرچه جلوتر می رویم غافلگیری های بیشتری از یلدا می بینیم.
تعامل با آقای شهرام شاه حسینی و پارتنری هم چون بهرنگ علوی چگونه بود؟ برای اجرای نقش یلدا تا چه حد دست شما را برای بداهه گویی باز گذاشتند؟
از شهرام شاه حسینی بسیار ممنونم و از سریال و ایشان خیلی یاد گرفتم و به نظرم اتفاق ویژه ای در کارم بود. به کمک بابک کایدان که بازنویسی فیلمنامه را انجام داد و شهرام شاه حسینی به یلدا بسیار نزدیک شدم و سعی کردم یلدا را همان گونه که در قصه است ایفا کنم و یلدای جدیدی نسازم. چون به هر حال بازیگر باید چیزهایی را به نقش اضافه کند که تلاش داشتم این اضافه کردن ها به شخصیت یلدا لطمه ای نزند و همان روندی را به جلو ببرد که نویسنده ، کارگردان و نقش یلدا از من می خواهد. در واقع بداهه نمی گفتیم اما بعضی دیالوگ ها که ممکن بود در دهان به خوبی نچرخد و برای کارگردان منطقی بود، اجازه می داد که دیالوگ ها را روان تر اجرا کنیم .کار با بهرنگ علوی بسیار عالی بود و وقتی تمرین می کردیم و به جلو می رفتیم احساس می کردیم سکانس بهتر می شود. تله پاتی یلدا و فرزین در قصه بسیار خوب درآمد که بسیار مهم بود.
اکنون که تجربه کار در مدیوم تلویزیون را داشتید چه تفاوت هایی بین این دو مدیوم قائل می شوید؟ به اضافه این که در تلویزیون بیشتر دیده می شوید!! اگر پیشنهاد دوباره در تلویزیون شود قبول می کنید؟
بله دیده شدن در تلویزیون را قبول دارم، اما تفاوت درباره بازی کردن در این دو مدیوم وجود ندارد و کار بازیگر در هر دو مدیوم مقدس و حرفه ای است و نمی توان گفت چون در تلویزیون بازی می کنید آن را سرسری بگیرید، بلکه باید به بهترین شکل کار کرد و دیده شد که البته مخاطب میلیونی تلویزیون را نمی توان نادیده گرفت. اگر نقش خوبی پیشنهاد شود حتما دوباره کار در تلویزیون را قبول می کنم.
یک نقش خوب چه ویژگی هایی دارد؟
برای انتخاب کار اول فیلمنامه برایم مهم است. ولی درباره نقش خوب اصولا من دوست دارم شخصیت هایی در بازیگری را تجربه کنم که احساس کنم در روند زندگی طبیعی نمی توانم تجربه کنم و از من دورتر است، از طرفی گاهی نقشی برایم جذاب می شود که به خودم نزدیک است و نمی توانم دراین باره مطلق بگویم. امیدوارم اتفاقات خوبی برای همه و من در این زمینه بیفتد.
تاریخ گفتگو: آبان ۹۵

لینک کوتاه: http://mona-karimi.ir/Bp93S

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.